Torsdag 19/2 -2009


Sandra Bergvall har utmanat mig på nå namn tjofs.. ;)
Jag ska göra ett ärligt försök här för å få till de så ska vi se hur de går..

Regler: Det här är svårare än du tror!
Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn!
Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord eller ljug!
Om personen som gjorde innan dig har ett namn som börjar med samma ord som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort.
Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar!
Lycka till! (DETTA BLIR INTE LÄTT)


1. Vad heter du? Mikaela

2. Ett ord på fyra bokstäver: Moln

3. Flicknamn: Malin

4. Pojknamn: Mikael

5. Yrke: Målare

6. Färg: Marin blå

7. Klädesplagg: Mössa

8. Mat: Macaroner

9. Sak i badrummet: Mugg (till tandborsten alltså) ;)

10. Plats/stad: Mora

11. En orsak att vara sen: Maken har försovit sig

12. Något man skriker: Meen va fan!

13. Film: Mission impossible

14. Något man dricker: Milkshake

15. Band: Metallica

16. Djur: Mus

17. Gatunamn: Mäster Samuelsgatan

18. Bil: Mustang

19. Sång: Madicken ;)

20. Aktivitet med mer än en deltagare: Masstart

Utmanar vidare till alla som läser och inte redan gjort denna lista :P


Nu har jag gjort de å jag tycker iaf att jag klarade utmaningen väldigt bra.. =D
Annars idag då så har jag haft min praktik hos Anna och sen har jag jobbat på fritids några timmar.
Så har haft en full dag idag faktiskt men de har gått bra ändå.
Min pappa har kommit hem också som vanligt eftersom det är torsdag idag. =)

Vi hade faktiskt en ganska intressant diskussion idag på jobbet.
Den hela handlade om när man bli vuxen.
Ett barn ansåg att man blir vuxen när man har fyllt arton vilket kanske låter ganska rimligt.
Men ett annat barn hade en intressant och bestämd åsikt om det.
Hon sa: Man är inte vuxen när man är arton. Föräldrarna kan inte bestämma över en när man har fyllt arton.
Men man är inte vuxen förrän föräldrarna dör.
Ganska häftigt tycker jag iaf, det är så mycke som pågår i deras små hjärnor. =)


 


Kommentarer
Postat av: Sandra

=) duktig du är som gjort utmaningen! :D o du har ju klarat de riktigt bra! :D



Har du praktik med henne hela tiden nu eller e de bara denna vecka? =)

Haha jadu, dom har mkt som snurrar de små liven :) Man blir nästan paff ibland när de kommer med sina tankar :)

2009-02-19 @ 17:49:04
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Sandra

Kul att du gillade dom =) Haha jasså, de tycker du?! skratt :D gick ju så segt bara tillslut :) Men ska lägga upp lite från sönda o månda ikväll tror ja :D



haha jasså du.. :D

Thomas skulle komma förbi me en skiva han så jag skulle bränna över bilderna.. :)

2009-02-19 @ 17:53:49
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Sandra

haha ja visst e han?! =) Han har varit hit nu och bränt.. :) Gör så du..

Ta en dvd skiva, annars får du inte plats me allt på en skiva.. :)



åhå, va härligt! :D Nått planerat på lovet? :)

2009-02-19 @ 18:45:28
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Sandra

Haha hänger du på? Du är utmanad igen! ;)

kolla in min blogg eller gå via länken

http://sandrabergvall.blogg.se/2009/february/utmanad-igen-d.html#comment

2009-02-19 @ 19:19:32
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Sandra

haha gör så du :)



Japp gör så du, hör av dig innan bara =) Så je e hemma :D



Åhå, härligt.. Jasså, en ev norge resa står på listan?! :D Har du inga bilder därifrån förresten?! :)



Hihi DET förslaget GILLADE jag!! :D:D:D och edvin med förstås!! :D



Kram

2009-02-19 @ 20:38:10
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Sandra

haha jamen precis :)



Åhå, va trevligt ;)

2009-02-19 @ 21:57:39
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0