Fjälls!

Fjällen 13/2 - 15/2 -2009

I helgen som varit har jag alltså varit till fjälls med ett gäng härliga typer och kört skoter!
Vi for till Jormvattnet i fredag eftermiddag å va laddade för en skoter helg.
Det var jag, Sandra, hennes Emil, Edvin, Morgan, Thomas, Johan, Sabina och hennes Emil.
Helt otroligt härligt var det iaf, underbart väder och sagolikt skoter före.
Vi hade det jätte roligt både på dagarna och på kvällarna och så klart mycket skoter körning.
Självklart några fast körningar också, det hör till när man är ute på strapatser!
Jag längtar redan tills nästa år och hoppas på en fjälls tur då också, några fler dagar skulle inte skada heller! =)

Fredag!

Dagen för avfärd Det var planerat att vi skulle åka från Krångede vid 14.00 ungefär.
Med VI menar jag: Thomas, Johan och jag.
Sandra, hennes Emil, Edvin och Morgan skulle åka tidigare eftersom dom skulle meka med Emils skoter på vägen.

MEN alla som känner Bergvalls släktet och även Dahlgrens släktet vet att dom inte kom iväg tidigare än oss.
Sabina och hennes Emil åkte från stan. Så alla åkte från olika håll och skulle träffas i Strömsund och äta tillsammans.
Jag, Thomas och Johans va där först, handlade och donade. Sedan väntade vi in Sabina och Emil för att äta med dom.
Sandra, Emil, Edvin och Morgan fick äta själva för vi ides inte vänta på dom nå mer.
Vilket va ganska bra insåg vi när vi kom fram, det var nog att vi 5 skulle packa in i stugan samtidigt kan jag lova.
Resten av gänget kom senare på kvällen så till slut var alla samlade.
Det blev en lugn fredag kväll med laddning inför lördagens skoter körning.

Lördag!

Jajemän då va de dags. Thomas tyckte vi skulle upp senast halv 7 helst vis halv 6 tror jag.
Han vaknade kl: 7 och utbrast!
Thomas: Vad är klockan?!
Jag: Klockan är 7
Thomas: MEN! Va ligger ni här för då?!
Han studsade upp, satt och åt frukost innan resten ens kommit ur sängen tror jag.
Sedan insåg vi att vi inte hade någon mjölk att göra oboy på så det var bara att vänta tills affären öppnade kl: 10
Grabbarna tog en skoter tur innan dess så jag, Sabina och Sandra fick lite tid att prata om allt möjligt.
Det var inte alls så dumt, men vi fick vänta några timmar så vi blev lite less tillslut.
Sedan gjorde vi fika och for ut på tur.
Sandra, Emil och Edvin for hem lite tidigare så då drog vi resten ut på en riktig strapats.
De blev en tur kan jag lova, upp å ner och åt sidan på fjället!
Men efter soppatorsk på Thomas och trasigt styre på Sabina så kom vi hem iaf i mörkret.
En riktigt rolig dag kan jag lova.

Söndag!

Dags för sista dagen för mig, Thomas, Sabina och Emil. Resten stannade tills måndag.
Dagen började då med svetsning av Sabinas skoter. Emil och Johan for till en bonde i byn och ordnade de.
Sedan tänkte vi tanka med det sket sig kan jag lova. Slut på bensin i pumparna.
Det har gått 1700 liter bensin från lördag eftermiddag till söndag morgon.
Så det var bara att ta dunkar och fara till Blåsjön och tanka där. Macken öppnade 11 där så nå tidigare kom vi inte iväg idag heller. För man kunde bara tanka med sedlar om inte macken va öppen.
Men vi kom iväg till slut iaf.
Även denna dag blev det en strapats men en lugnare sådan.
Vi va på väldigt häftiga ställen med fjälltoppar och strålande sol.
Helt underbart och vackert var det!
Sedan for vi hem. Jag och Thomas i en bensin bil kan jag lova.
När dom fraktade dunkarna tippade en och den läckte tydligen lite. Det luktade inte lite bensin ska ni veta.

Allt som allt har det varit en helt sagolik helg och längtar till nästa år!
Tack alla som var med för underbart sällskap och tack för att jag fick följa med! <3


Kommentarer
Postat av: Sandra

haha va jäkla klockrent skrivit!! Så bra!! =)

Ska ta o sätta mig ja o, men de lär väl bli imåra.. :D

Tack själv. De va jätteroligt att du kunde följa med! :D

Kram

2009-02-17 @ 20:01:22
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0